معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

پاریس و جاذبه هایش تقریبا برای همه مردم در سرتاسر دنیا شناخته شده است و به تعریف نیازی ندارد. این شهر سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. جاذبه های گردشگری این شهر بسیار است و از جمله شهرهای اروپایی است که بیشتر میزان بازدید و گردشگر را دارد. از جمله جاذبه هایش باید به موزه لوور اشاره کرد.

موزه لوور -Louvre Museum-  پاریس در سال 1739 میلادی تاسیس شده است و یکی از پربازدیدترین موزه های فرهنگی جهان است. بیشتر آثاری که در موزه لوور نمایش داده می شود در زمینه فرهنگ، تاریخ و هنر است. اوایل کار این موزه با نمایش مجموعه ای از تابلوهای سلطنتی در خلال سال های 1750 تا 1785 شهرت بسیاری کسب کرد و با استقبال فراوانی روبه ‌رو شد.

موزه لوور در کاخ لوور واقع شده است و فقط برای مردم فرانسه جذابیت ندارد بلکه در همه دنیا آن را می شناسند. در این موزه شاهد نمایش فرهنگ و سنت های قدیم کشور فرانسه هستیم.

اطلاعات گردشگری

موزه لوور پاریس یکی از بزرگ ترین و معروف ترین موزه های دنیاست.نه تنها عناصر و مواردی که در این موزه نگهدای می شوند، بلکه خود ساختمان و بنای آن نیز دیدنی و جالب توجه هستند. تقریبا می توان گفت همه چیز موزه لوور چشم نواز و زیباست. هیچ موزه دیگری در کل دنیا پیدا نمی شود که ابهت و عظمت موزه لوور فرانسه را داشته باشد.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، موزه لوور در کاخ لوور بنا شده است. این کاخ از بزرگ ترین کاخ های کشور فرانسه و جزو مشهورترین کاخ های دنیاست. این کاخ نه تنها بسیار بزرگ است، فوق العاده زیبا و شگفت انگیز است. کاخ لوور، محل زندگی پادشاه فرانسه بوده است.

زیباترین و شگفت انگیزترین قسمت موزه لوور، ورودی آن است.  پِی‌پیرامید، به طرز زیبایی طراحی شده است و گویا به بازدیدکننده ها خوش آمد می گوید. چندان بیراه نیست اگر بگوییم بیشتر گردشگران برای دیدن پِی‌پیرامید به موزه لوور می رود. البته این حرف به این معنا نیست که خود موزه چیز در خور تماشایی ندارد.

پِی‌پیرامید به صورت هرمی شیشه ای ساخته شده است و بخش بزرگی از راهروهای زیرزمینی را نورافشانی می کند. این ورودی در حیاط ناپلئون واقع شده است.

موزه هر روز به غیر از سه شنبه ها، بین ساعات 9 صبح تا 6 صبح باز است.روزهای چهارشنبه و جمعه نیز تا 10 شب باز است. قیمت ورودی آن 9 یورو است.

درباره موزه لوور فرانسه

معماری موزه لوور پاریس نیز همچون آثاری که در آن قرار دارند بسیار دیدنی و جذاب است. از همه زیباتر و شگفت انگیزتر، ورودی هرمی شکل آن است که از شیشه ساخته شده است. آثار متنوع فرهنگی، هنری و تاریخی همچون جواهرات، تابلوهای نقاشی، آثار گرافیکی، مجسمه ها و ... در این موزه وجود دارند. از جمله می توان به تابلوی مونالیزا اثر داوینچی اشاره کرد.

تاریخچه

موزه لوور در کاخ لوور پاریس واقع شده است. این موزه در سال 1789 میلادی یعنی از زمان انقلاب فرانسه در این کاخ بنا شده است. در سال 1981 میلادی، به دستور نخست وزیر وقت فرانسه - میتراند -  ساختمان این موزه بازسازی شد. نخستین چیزهایی که در این موزه نمایش داده می شدند، تابلوهای سلطنتی و وسایل پادشاه فرانسه بود. به تدریج موارد مختلفی به آن اضافه شد و امروز، سومین موزه بزرک دنیاست.

نام محلی

موزه لوور، نام دیگر غیر از موزه لوور ندارد و محلی ها نیز آن را به همین نام می شناسند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.